Jak jeszcze można ważyć

Najnowsze wagi samochodowe nie są już oparte na takich starych technikach jak waga szalkowa lub waga sprężynowa. Łatwiej jest skorzystać z innej zależności. Jeśli stawia się obciążenie to waga platformowa z większym naciskiem prze na podłoże a dokładniej na to co się pod tą wagą znajduje i na czym jest oparta. Więc specjalnie się opiera na czymś co może wskazywać bezpośrednio lub pośrednio z jakim naciskiem działają samochody na wagi samochodowe.

wagaNacisk wiąże się od razu z pojęciem ciśnienia. Ciśnienie i nacisk mają oczywiście dużo wspólnego z siłą. Nacisk rośnie wraz z siłą ciężkości. Im coś jest cięższe tym bardziej naciska. Siła przypadająca na jednostkę powierzchni to właśnie ciśnienie. Ciśnienie mierzone w Paskalach możemy mierzyć na różne sposoby. Np. jeśli coś naciska na układ hydrauliczny tak jak samochód naciska na wagi platformowe, tak jeśli coś by naciskało na balon to powodowało by wzrost ciśnienia w balonie. Jeśli ciśnienie przeważyło by nad wytrzymałością balonu to balon mógłby pęknąć. Metoda ważenia za pomocą analizy zmian ciśnienia jest jedną z najlepszych metod. Poprzez system rurek połączonych można zrobić świetne efekty. Rurki same mogą być połączone bezpośrednio z czujnikami. Czujniki bezpośrednio reagują na wzrost ciśnienia. Np. rosnący napór płynu lub powietrza w układzie przesuwa elementy. Takim elementem może być coś co będzie połączone ze wskazówką takiego miernika i już świetnie można wykorzystać to do pomiaru wagi.
Wykorzystanie zmian ciśnienia tak jak to robią wagi platformowe pozwala na pozwala na bardzo dokładne pomiary wagi, które są odporne na różnego typu zakłócenia pomiarów a takich metrologia napotyka bardzo dużo. Jest rzeczywiście bardzo dużo czynników, które sprawiają, że wagi samochodowe bez uwzględnienia tego były by zdecydowanie mniej efektowne w działaniu i wskazywały by zawsze na zbyt małą dokładność taka waga samochodowa. Więc trzeba będzie się zapoznać z tym co powoduje takie właśnie możliwe zakłócenia pomiarów wagi. I kiedy te zakłócenia występują i jak minimalizować ich wpływ.

Te same zagadnienia, które pozwalają aby samolot latał a statek nie tonął. Będzie trzeba zrozumieć bardziej blisko naturę materii w skali mikro oraz manometrycznej i jak to wszystko się ma do tego świata gdzie używamy wielkie wagi samochodowe.