Jak powinien wyglądać jadłospis osoby odchudzającej się?

Wiele osób zastanawia się nad tym, co należy jeść, by zrzucić zbędne kilogramy. Nie ma na to gotowej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jak szybko chce się schudnąć i ile. Nie da się ukryć, że nadwaga i otyłość to choroby cywilizacyjne, które dotykają nawet dzieci.

Wskazówki dotyczące jadłospisu dla odchudzających się

jadłospisy odchudzająceOtyłość prowadzi do licznych schorzeń, dlatego warto reagować jak najszybciej i utrzymywać swoje ciało w dobrej kondycji. Prawidłowo powinno się spożywać około 5 posiłków dziennie. Żadnym z posiłków nie należy się upychać. To nie oznacza, że trzeba się głodzić. Lepiej też zrezygnować z przegryzania (w szczególności słodyczy), a postawić na picie wody między posiłkami. Dieta osoby odchudzającej się powinna być bogata w warzywa i owoce. Jeśli chodzi o jadłospisy odchudzające, różne przykłady można znaleźć w internecie. Lepiej traktować je jednak z przymrużeniem oka. Chodzi o to, że nie są one ustalane indywidualnie, dlatego w niektórych przypadkach mogą się po prostu nie sprawdzić. Osoba, która chce zrzucić zbędne kilogramy, powinna zrezygnować z jasnego pieczywa. Najlepiej postawić na ciemne pieczywo ziarniste. Utarło się przekonanie, że makaron i ziemniaki tuczą. Prawda jest jednak taka, że spożywanie tych produktów we właściwych ilościach nie tuczy. Warto więc zdecydować się na liczenie kalorii w produktach. Kalkulatory kalorii można znaleźć w internecie. Wiadomo, że początkowo może zajmować to sporo czasu, ale później obliczanie kalorii będzie zdecydowanie łatwiejsze.

Warzywa i owoce warto dodawać do każdego posiłku. Nie powinno się jeść mięsa codziennie – najlepiej jeść je kilka razy w tygodniu (2-3 razy). U odchudzających się ważne jest to, by ograniczyć nadmierne spożywanie tłuszczy i węglowodanów. Raczej trzeba zrezygnować ze słodyczy i słodkich napojów gazowanych.