Diety jednodniowe

Diety jednodniowe mogą być ciekawym sposobem dla niezdecydowanych, czy warto rozpocząć dla siebie długotrwałą kurację w postaci pełnoprawnej diety odchudzającej. Jaki jest cel diet jednodniowych? Przede wszystkim stosowanie ich chociażby raz w tygodniu ma na nas tylko i wyłącznie pozytywny wpływ. Nie spowodują one u nas efektu odchudzania, ale pozytywnie zadziałają na nasz organizm.

Diety jednodniowe są dobrym sposobem na regulacje swojego układu trawiennego

DietaWyregulują metabolizm, dadzą odpocząć układowi trawiennemu i innym narządom, a w rezultacie sprawią, że fizycznie będziemy czuć się znacznie lepiej i bardziej energicznie. Kiedy najlepiej zdecydować się na taki jednodniowy wyskok? Dobrą porą jest na to weekend, gdy mamy więcej czasu dla siebie i możemy poleniuchować. Diety jednodniowe są swego rodzaju oczyszczeniem dla organizmu. Są to jak najbardziej zdrowe diety owocowe, ale jeśli wcześniej nie mieliśmy do czynienia z dietami, to będziemy czuć się lekko osłabieni podczas jej stosowania, dlatego lepiej jest być wtedy w domu i nie przemęczać się zbytnio. Dzień przed stosowaniem diety warto przygotować do niej swój organizm, aby dieta ta była możliwie najskuteczniejszą dietą. Można to zrobić np. poprzez zjedzenie dzień wcześniej nieco lżejszej kolacji niż jemy na co dzień. Jak wyglądają najbardziej sprawdzone diety jednodniowe? Są to diety zawierające czasami mniej niż 1000 kcal, więc strasznie mało, zwłaszcza dla dorosłej osoby. Co możemy jeść? Wybór jest całkiem spory i urozmaicony. W dietach tych nie uświadczymy raczej mięsa. Popularne są diety oparte na twarogu w różnych jego wariantach jak np. z bananem, pieczywem i ziemniakami. Popularne są także diety składające się z owoców jak np. dieta jabłkowa, truskawkowa czy pomarańczowa. Podstawą naszego jednodniowego planu żywieniowego może być także ryż, który jest bardzo pożywny, sycący, a do tego nie jest tuczący.

Diety te są jednak przede wszystkim bogate w warzywa, dlatego polecane są niskokaloryczne wariacje posiłków zrobionych na bazie marchewki oraz kapusty. Jeśli brakuje nam w tych dniach słodyczy, to możemy zastąpić je jogurtami. Podczas stosowania diety jednodniowej niezbędne jest także picie dużej ilości wody niegazowanej w ilości przynajmniej 1,5 litra.